فروشگاه فایل فلش جدید

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

کلمات کلیدی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه‌های شادکامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های حرکتی (فصل دوم)

فایل فلش Ccit M3 (رام Ccit M3)مخصوص فلش تولز

فایل فلش Ccit M1 (رام Ccit M1)مخصوص فلش تولز

فایل فلش Ccit A501 (رام Ccit A501)مخصوص فلش تولز

فایل فلش فارسی Genx GX7-2G مخصوص فلش تولز

حل مشکل اکانت گوگل G928C frp

حل مشکل اکانت گوگل J320H frp

حل مشکل اکانت گوگل J200H frp

حل مشکل اکانت گوگل E700F frp

رام رسمی lenovo 830LC

فریمور فارسی YT2_1050L

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تمایلات جنسی

عملکرد جنسی و اختلالات جنسی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کار اسلامی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک تعارض کار- خانواده

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت روان شناختی محیط کار

سابقه تحقیقاتی و اساس نظری پیرامون متغیر استرس شغلی

اساس نظری و سابقه تحقیقات روی متغیر افسردگی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت حل مسئله اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری از طریق شبیه سازی

پاورپوینت انرژی های سالم

پاورپوینت اتوماسیون چیست؟

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (آلبالو)

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (آلو)

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (بادام)

پاورپوینت ابله مرغان

پاورپوینت سرطان پوست

پاورپوینت سیب زمینی

پاورپوینت درباره سنگها

بایگانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی ( فصل دوم پایان نامه ) در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی (فصل دوم پایان نامه)

فصل دوم پایان نامه (پیشینه ی پژوهش) عقب ماندگی ذهنی
مبانی نظری عقب ماندگی ذهنی
پیشینه و مطلب در مورد عقب ماندگی ذهنی
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی ( فصل دوم پایان نامه ) در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                            دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مقدمه

وجود عقب مانده در هر خانواده، ساختار و سلامت روان اعضاء خانواده به ویژه والدین را تحت الشعاع قرار می‏دهد. والدین این کودکان عموما در معرض خطر مشکلات مختلف زندگی خانوادگی و دشواری های عاطفی قرار دارند. والدین کودکان دارای مشکل، به احتمال بیشتری با مشکلات روانی، اجتماعی، اقتصادی و هیجانی که غالبا ماهیت محدود کننده، مخرب و فراگیر دارند، مواجه می شوند. در چنین موقعیتی گرچه همه اعضای خانواده و کارکرد آن، آسیب می بیند فرض بر این است که مشکلات مربوط به مراقبت از فرزند مشکل دار، والدین و به ویژه مادر را در معرض خطر ابتلا به مشکلات مربوط به سلامت روانی قرار می دهد (احمدی، شیخ و سرابندی، 1391). به طور کلی خانواده کودک معلول به لحاظ داشتن کودکی متفاوت با سایر کودکان با مشکلات فراوانی در زمینه نگهداری، آموزش و تربیت آنها روبه روست.  این مسایل یعنی وجود کودک عقب مانده در خانواده و تبعات ناشی از آن همگی بر والدین فشارهایی وارد می‌کنند که سبب بر هم خوردن آرامش و یکپارچگی خانواده می‌شوند و در نتیجه انطباق و سازگاری آنان را تحت تاثیر قرار می‏دهد (ولی زاده و یوسفی لویه، 1394). نتایج تحقیقات (رابرتسون، 2015) نشان می دهد که تفاوت معنی داری بین رضایت زناشویی والدین کودکان معلول، عقب مانده ذهنی و عادی وجود دارد و کودک معلول بر رضایت زناشویی و سازگاری والدین اثر می گذارد. همچنین تحقیقات تاثیر وجود کودک معلول و کم توان ذهنی را بر میزان ابراز وجود در رضایت از زندگی والدین این کودکان گزارش کرده اند (میکائیلی، گنجی و طالبی جویباری، 1391). شواهد حاکی از ارتباط بین شدت و فراوانی مشکلات رفتاری کودکانی که معلولیت ذهنی دارند و مشکلات روانی و استرس والدین، مثل افسردگی و اضطراب وجود دارد (احمدی، شیخ و سرابندی، 1391).

از طرفی نشان داده شده که ابعاد عملکرد خانواده شامل انطباق پذیری، پیوستگی، رضایت از روابط زناشویی، تغییر نقش، رضایت از ارتباط والد-کودک، تضاد، ارتباط، حل مسئله و تصمیم گیری است و مراقبت از فرزند عقب مانده در خانواده بر تمام این موارد تاثیر گذار است (ادوارد، 2008؛ به نقل از حسینی، قاسمی، علوی مجد، منوچهری، علی­حیدری ممقانی و نوروزی، 1392). حضور کودک عقب مانده در خانواده به معنی توالی نسلی سالم منجر به امید، اعتماد و پذیرش دشواری های ناشی از تولد و رشد کودک می باشد، اما حضور یک کودک ناتوان با شرایطی که منجر به ناکام شدن همه آمال و آرزوهای والدین شود منجر به سرکوب شدن امید در والدین می شود (کنعانی، هادی، سلیمانی و آرمان نژاد، 1394).

بر اساس پژوهش­ها والدین کودکان مشکل‏دار، محدودیت­هایی از قبیل بهداشت، احساس محرومیت و سطوح بالایی از استرس و افسردگی را نسبت به والدین عادی تجربه می­کنند(رو آچ، آرموند و بارات، 2009) که بیشترین فشار را در این بین به مادران وارد می شود. والدین کودکان مشکل دار، به احتمال بیشتری با مشکلات روانی، اجتماعی، اقتصادی و هیجانی که غالبا ماهیت محدود کننده، مخرب و فراگیر دارند، مواجه می شوند، که این می تواند سطح امید به زندگی آن ها را کاهش دهد و  در چنین موقعیتی گرچه همه اعضای خانواده و کارکرد آن، آسیب می بیند فرض بر این است که مشکلات مربوط به مراقبت از فرزند مشکل دار، والدین و به ویژه مادر را در معرض خطر ابتلا به مشکلات مربوط به سلامت روانی قرار می دهد (احمدی، شیخ و سرابندی، 1391).



. Roach, Ormond & Barratt

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی (فصل دوم پایان نامه)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۴
poorya Gazlykor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی