مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناتوانی های یادگیری (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناتوانی های یادگیری (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناتوانی های یادگیری ( فصل دوم پایان نامه ) در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc |
![]() |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 117 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناتوانی های یادگیری ( فصل دوم پایان نامه ) در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
- همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
- توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
- پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
- رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
- منبع : دارد (به شیوه APA)
- نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
احتیاج به یادگیری به طور طبیعی و ژنتیکی در نهاد بشر وجود دارد (جردن، گلاتینگ و رامیننی، 2013). کودک از همان اوایل زندگی نیاز به یادگیری را در خود احساس می کند و تلاش می کند تا به اسرار دنیای اطراف خود پی ببرد. او به طور ناخودآگاه در می یابد که می تواند در محیط اطراف خود تأثیر و نفوذ داشته و تا اندازه ای آن را کنترل نماید. این فرایند در نهایت منتهی به تلاش او برای تغییر موقعیت خود به عنوان یک نوجوان می شود. در بعضی مواقع کودکی با انگیزه و شوق یادگیری وارد مدرسه می شود اما بعد این انگیزه را از دست داده و نمی تواند کنجکاوی خود را توسعه و گسترش دهد، در نتیجه در معرض خطر کم هوشی و کاهش ذکاوت قرار می گیرد که این خود موجبات نگرانی والدین را فراهم می کند. بی میلی و بی توجهی کودک به یادگرفتن گاهی تبدیل به نفرت و بیزاری از یادگرفتن می شود. این وضع می تواند نتایج مصیبت بار آموزشی، روانی، اجتماعی و حرفه ای داشته باشد. عواملی که در کنار هم موفقیت های تحصیلی را به وجود می آورند عبارتند از: ذکاوت، خواست و علاقه، تحرک و انگیزش، سعی و کوشش، مهارت های تحصیلی یا آکادمیکی و تشویق و ترغیب. هرگاه یکی از این عناصر از بین برود، خطر ایجاد نارسایی های یادگیری به طور چشمگیری افزایش می یابد. علاوه بر این هر یک از این عوامل می تواند تحت تأثیر عوامل محیطی و همسالان، مشکلات مربوط به زبان، بلوغ جنسی و عوض کردن پی در پی مدرسه قرار گرفته و فرایند یادگیری را در کودک تضعیف کنند (جردن، گلاتینگ و رامیننی، 2013). عارضه ی ناتوانی های یادگیری مسئله ای است که در همه ی زبان ها، فرهنگ ها و ملت ها دیده می شود و امروزه در برخی مناطق، شهر ها و مدارس، دانش آموزانی از فرهنگ ها و زبان های مختلف در کنار یکدیگر مشغول به تحصیل هستند. بنابراین کاملاً منطقی است که بپذیریم دشواری در یادگیری آموزشگاهی ممکن است بر اثر تفاوت اساسی فرهنگ کودک از جنبه ی زبان، ارزش ها یا آداب و رسوم با فرهنگ محیط مدرسه پدیدار شود. این در حالی است که موفقیت در تحصیل برای کودکان مدرسه رو و والدین آنها یک ارزش والا محسوب می شود. بسیاری از کودکان در امر یادگیری با مشکل مواجه می شوند. این مشکل می تواند اختصاصی باشد مانند ناتوانی کودک در انجام برخی تکالیف خاص مانند خواندن، یا عمومی باشد مانند کندی کودک بیش از حد معمول در مجموعه ای از تکالیف. به عقیده ی نانی و لامینی (2012) طبق مصاحبه ی زمینه یابی سلامت ملی حدود 8% از کودکان و نوجوانان تا حدی " ناتوانی یادگیری" دارند.
-Jordan, Glutting, & Ramineni
-Jordan, Glutting, & Ramineni
-Specific
-General