فروشگاه فایل فلش جدید

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

کلمات کلیدی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه‌های شادکامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های حرکتی (فصل دوم)

فایل فلش Ccit M3 (رام Ccit M3)مخصوص فلش تولز

فایل فلش Ccit M1 (رام Ccit M1)مخصوص فلش تولز

فایل فلش Ccit A501 (رام Ccit A501)مخصوص فلش تولز

فایل فلش فارسی Genx GX7-2G مخصوص فلش تولز

حل مشکل اکانت گوگل G928C frp

حل مشکل اکانت گوگل J320H frp

حل مشکل اکانت گوگل J200H frp

حل مشکل اکانت گوگل E700F frp

رام رسمی lenovo 830LC

فریمور فارسی YT2_1050L

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تمایلات جنسی

عملکرد جنسی و اختلالات جنسی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کار اسلامی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک تعارض کار- خانواده

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت روان شناختی محیط کار

سابقه تحقیقاتی و اساس نظری پیرامون متغیر استرس شغلی

اساس نظری و سابقه تحقیقات روی متغیر افسردگی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت حل مسئله اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری از طریق شبیه سازی

پاورپوینت انرژی های سالم

پاورپوینت اتوماسیون چیست؟

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (آلبالو)

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (آلو)

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (بادام)

پاورپوینت ابله مرغان

پاورپوینت سرطان پوست

پاورپوینت سیب زمینی

پاورپوینت درباره سنگها

بایگانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال دوقطبی

پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ق.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال دوقطبی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو ) اختلال دوقطبی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال دوقطبی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو ) اختلال دوقطبی
The theoretical and background research (Chapter Two senior thesis) Bipolar Disorder
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو پایان نامه ارشد) اختلال دوقطبی
مبانی نظری اختلال دوقطبی
پیشینه پژوهش اختلال دوقطبی
فصل دو پایان نامه ارشد اختلال دوقطبی
مطلب در مورد مبانی نظری و پیشینی
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) اختلال دوقطبی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

اﺧﺘﻼل دوﻗﻄﺒﻲ، ﺑﻴﻤﺎری رواﻧﻲ ﺷﺪﻳﺪ و ﭘﺎﻳﺪاری اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻣﺮگ و ﻣﻴﺮ و ﻋﻮارض ﺑﺴﻴﺎری ﻫﻤﺮاه اﺳﺖ. ﺷﻴﻮع آن در ﺧﻮﻳﺸﺎوﻧﺪان درﺟﻪ اول ﺑﺰرﮔﺴﺎﻻن و ﻛﻮدﻛﺎن ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ اﺧﺘﻼل دوﻗﻄﺒﻲ ﭘﻨﺞ ﺗﺎ 10 درﺻﺪ ﮔﺰارش ﺷﺪه اﺳﺖ (آلوی و همکاران، 2013).

از ﺑﻴﻦ اﻧﻮاع ﻧﻘﺎﻳﺺ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ، ﻧﻘﺺ در ﻓﺮاﻳﻨﺪﻫﺎی اﺟﺮاﻳﻲ، ﻧﻘﺶﻣﺆﺛﺮﺗﺮی در ﻣﺤﺪود ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ ﺑﻴﻤﺎران در ﺣﻔﻆ، ﻛﺴﺐ و ﻳﺎدﮔﻴﺮی ﻣﺠﺪد ﻣﻬﺎرتﻫﺎی ﻻزم ﺑﺮای ﻋﻤﻞدر دﻧﻴﺎی واﻗﻌﻲ دارد (باقری، 2013).

ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻧﺎرﺳﺎﻳﻲ ﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎی اﺟﺮاﻳﻲ در ﺗﺒﻴﻴﻦ و ﺗﻮﺟﻴﻪ ﺑﺴﻴﺎری از اﺧﺘﻼﻻت رواﻧﻲ، از ﻗﺒﻴﻞ اﺳﻜﻴﺰوﻓﺮﻧﻲ (ویکرت و همکاران، 2000)، ﻧﺸﺎﻧﮕﺎن ﺗﻮرت (لندن و ایگل، 2000)، درﺧﻮدﻣﺎﻧﺪﮔﻲ (تانگوی، 2000)، اﺧﺘﻼل وﺳﻮاس ﻓﻜﺮی- ﻋﻤﻠﻲ (راچ و گابریل، 2000)، رﻓﺘﺎر ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮاﻧﻪ و ﺑﺰﻫﻜﺎراﻧﻪ (گلدبرگ، هارو و وایتساید، 2000) و ﺗﻘﺮﻳﺒﺎ ﺗﻤﺎﻣﻲﻧﺎﺗﻮاﻧﻲﻫﺎی ﻳﺎدﮔﻴﺮی (دنکلا، 1996) ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ (نقل از آلوی و همکاران، 2013).

اﺧﺘﻼل دوﻗﻄﺒﻲ ﻧﻴﺰ از اﻳﻦ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﻣﺴﺘﺜﻨﺎ ﻧﻴﺴﺖ و در ﭼﻨﺪ دﻫﻪ اﺧﻴﺮ در زﻣﻴﻨﻪ ارﺗﺒﺎط آن ﺑﺎ ﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎی اﺟﺮاﻳﻲ، ﻳﺎﻓﺘﻪﻫﺎی ﺑﺴﻴﺎری ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪه اﺳﺖ. ﻣﻔﻬﻮم ﻛﺎرﻛﺮد اﺟﺮاﻳﻲ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻚ ﺳﺎزه ﻧﻈﺮی ﺗﻮاﻧﺴﺘﻪاﺳﺖ، ﺑﻴﻦ ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎی ﻣﻐﺰی (ﺑﻪوﻳﮋهﻧﻮاﺣﻲ ﭘﻴﺸﺎﻧﻲو ﭘﻴﺶﭘﻴﺸﺎﻧﻲ) و ﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎی روانشﻨﺎﺧﺘﻲ از ﻗﺒﻴﻞﺣﻞﻣﺴﺄﻟﻪ، ﺗﻔﻜﺮ اﻧﺘﺰاﻋﻲ و ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ، ﺣﻠﻘﻪ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﻧﻴﺮوﻣﻨﺪی ﺑﻪ وﺟﻮد آورد و از اﻳﻦ راه ﺑﻪ درک ﺑﻬﺘﺮ آﺳﻴﺐﺷﻨﺎﺳﻲ رواﻧﻲ ﻛﻤﻚ ﻛﻨﺪ. ﺑﻪ ﻃﻮر ﻛﻠﻲ، ﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎی اﺟﺮاﻳﻲ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪای از ﻣﻬﺎرتﻫﺎی ﺷﻨﺎﺧﺘﻲاﻧﺪ ﻛﻪ ﻣﺴﺌﻮل ﻃﺮاﺣﻲ، ﺷﺮوع وﺗﻮاﻟﻲ رﻓﺘﺎر ﭘﻴﭽﻴﺪه ﻣﻌﻄﻮف ﺑﻪ ﻫﺪف و ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ آن ﻫﺴﺘﻨﺪ (باقری، 2013). ﺑﻪ ﻃﻮر ﻛﻼﺳﻴﻚ آﺳﻴﺐﻫﺎی ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ، ﮔﺬرا و ﻣﻮﻗﺘﻲ، درﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه و ﺑﻪ دورهﻫﺎی ﻋﺎﻃﻔﻲ ﻣﺤﺪود ﺷﺪه اﻧﺪ وﻟﻲ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺟﺪﻳﺪ ﺗﺪاوم ﻧﺎﻛﺎرآﻣﺪی ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ در ﻃﻲ ﺧﻠﻖ ﻣﺘﻌﺎدل را ﻧﻴﺰ ﻣﻄﺮح ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ (شرتلن و همکاران، 2014).

در ﻳﻚ ﻓﺮاﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻋﺼﺐﺷﻨﺎﺧﺘﻲ اﻳﻦﻧ ﺘﻴﺠﻪ بدست آمد ﻛﻪ اﻳﻦ اﺧﺘﻼل در وﺿﻌﻴﺖ ﻣﺘﻌﺎدل ﺑﺎ ﺳﻄﺢ ﻣﺘﻮﺳﻂ و ﻛﻠﻲ آﺳﻴﺐ ﻋﺼﺐ روانﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﺣﺎﻓﻈﻪ و ﻳﺎدﮔﻴﺮی ﻛﻼﻣﻲ آﺳﻴﺐدﻳﺪه ﻣﺸﺨﺺﻣﻲﺷﻮد. ﻫﻢﭼﻨﻴﻦ ﻳﺎﻓﺘﻪﻫﺎی آﻧﺎن ﻧﺸﺎن داد ﻛﻪ ﻃﻲ وﺿﻌﻴﺖ ﺣﺎدﺑﻴﻤﺎری، ﺑﺮﺧﻲ از اﻳﻦ ﻧﻘﺎﻳﺺ در ﺣﺪ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﻧﻤﺎیﺑﺎﻟﻴﻨﻲ بدﺗﺮی دارﻧﺪ (کوتز و گراتی، 2012).

در یک مطالعه، با اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻘﻴﺎسﻋﺼﺐﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﺑﻪﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻋﻤﻠﻜﺮد 26 ﺑﻴﻤﺎر دوﻗﻄﺒﻲ (در اوﻟﻴﻦ دوره ﺑﺴﺘﺮی) و 20 آزﻣﻮدﻧﻲ ﺳﺎﻟﻢ ﭘﺮداﺧﺘﻪ شد و ﻧﻘﺎﻳﺺ بیشتری را در اﻳﻦ ﺑﻴﻤﺎران نشان داد. ﻧﺘﻴﺠﻪ در این پژوهش چنین نتیجه گرفته شد که ﻧﻘﺎﻳﺺﻋﺼﺐ-روانﺷﻨﺎﺧﺘﻲ در اواﻳﻞ دورهﺑﻴﻤﺎری دﻳﺪه ﻣﻲﺷﻮد و ﺑﺮ ﺗﺄﺛﻴﺮات ﻣﺘﻌﺪد و ﻃﻮﻻﻧﻲﻣﺪت دورهﻫﺎ ﺗﻘﺪم دارد (گروبر و همکاران، 2008). ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺑﻴﻤﺎران دوﻗﻄﺒﻲ دورهﻧﺨﺴﺖ و ﺑﻴﻤﺎران ﻣﺰﻣﻦ ﺷﺎﻳﺎن ﺗﻮﺟﻪ اﺳﺖ. ﺑﻪاﻳﻦ ﻣﻨﻈﻮر در ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻛﺮﻳﻤﻲ، ﻛﺎﻓﻲ و ﻓﺮﻫﻲ (1389)، ﻋﻤﻠﻜﺮد دو ﮔﺮوه ازﺑﻴﻤﺎران دوﻗﻄﺒﻲ (دوره ﻧﺨﺴﺖ و ﻣﺰﻣﻦ) ﺑﺎ ﮔﺮوه ﺷﺎﻫﺪ ﻣﻮرد ارزﻳﺎﺑﻲ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. در اﻳﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ، ﺑﻴﻦ ﻋﻤﻠﻜﺮد دو ﮔﺮوه، ﺗﻔﺎوت ﻣﻌﻨﻲداری ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻧﺸﺪ.



 Weickert

 Landon & Oggel

 Tanguay

 Rauch &Grabiel

 Goldberg, Harrow & Whiteside

 Denckla

 Schretlen

 Kurtz & Gerraty

 Gruber

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال دوقطبی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۴
poorya Gazlykor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی