مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه مثبت و عاطفه منفی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه مثبت و عاطفه منفی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه مثبت و عاطفه منفی در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc |
![]() |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 29 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه مثبت و عاطفه منفی در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
- همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
- توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
- پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
- رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
- منبع : دارد (به شیوه APA)
- نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
مقدمه
عاطفه منفی شبیه به روان رنجورخویی در ابعاد شخصیتی 5 گانه است. عواطف منفی به تفاوت های فردی در جهت تمایل به تجربه هیجان منفی و خود پنداره منفی بر می گردد. چندین مطالعه نشان داده اند که عاطفه منفی بررابطه میان استرس و دریافت شناختی استرس تاثیر می گذارد. مطالعات اخیر یافته های ناهمگونی میان عاطفه منفی و استرس ها بدست آورده اند. بعضی محققان نیز نتایج خنثی بدست آورده اند. مطالعات متعددی صورت گرفته است که عاطفه منفی و مثبت صفات مستقلی هستند (کارپنتر و همکاران، 2012).
عاطفه مثبت گرایش به تجربه احساسات خوشایند شدید بر می گردد و در قطب بالای آن شور و هیجان و خوشحالی وجود دارد و در قطب پایین آن این احساسات غایب هستند و وجود ندارند. اما الزاما عواطف منفی وجود ندارد. عاطفه منفی گرایش به تجربه احساسات ناخوشایند شدید می باشد و در قطب بالای آن احساساتی نظیر خشم، اضطراب و... وجود دارد و در قطب پایین آن این احساسات وجود ندارد ولی الزاما عواطف مثبت وجود ندارد (آیزن، 2012). عاطفه مثبت حالتی از انرژی فعال، تمرکز زیاد و اشتغال به کار لذت بخش می باشد. عاطفه مثبت در برگیرنده طیف گسترده ای از حالت های خلقی مثبت از جمله شادی، احساس توانمندی، شور و شوق، علاقه و اعتماد به نفس است. بر خلاف عاطفه منفی که دارای یک بعد عمومی از نا امیدی درونی و عدم اشتغال به کار لذت بخش است و به دنبال آن حالتهای خلقی اجتنابی از قبیل خشم ، غم، نفرت، حقارت، احساس گناه، ترس و عصبانیت پدید می آید
....
........
..............