فروشگاه فایل فلش جدید

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

کلمات کلیدی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه‌های شادکامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های حرکتی (فصل دوم)

فایل فلش Ccit M3 (رام Ccit M3)مخصوص فلش تولز

فایل فلش Ccit M1 (رام Ccit M1)مخصوص فلش تولز

فایل فلش Ccit A501 (رام Ccit A501)مخصوص فلش تولز

فایل فلش فارسی Genx GX7-2G مخصوص فلش تولز

حل مشکل اکانت گوگل G928C frp

حل مشکل اکانت گوگل J320H frp

حل مشکل اکانت گوگل J200H frp

حل مشکل اکانت گوگل E700F frp

رام رسمی lenovo 830LC

فریمور فارسی YT2_1050L

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تمایلات جنسی

عملکرد جنسی و اختلالات جنسی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کار اسلامی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک تعارض کار- خانواده

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت روان شناختی محیط کار

سابقه تحقیقاتی و اساس نظری پیرامون متغیر استرس شغلی

اساس نظری و سابقه تحقیقات روی متغیر افسردگی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت حل مسئله اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری از طریق شبیه سازی

پاورپوینت انرژی های سالم

پاورپوینت اتوماسیون چیست؟

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (آلبالو)

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (آلو)

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (بادام)

پاورپوینت ابله مرغان

پاورپوینت سرطان پوست

پاورپوینت سیب زمینی

پاورپوینت درباره سنگها

بایگانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مکان کنترل (فصل دو)

پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ق.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مکان کنترل (فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) مکان کنترل در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مکان کنترل (فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) مکان کنترل
The theoretical and background research (season two theses) locus of control
دانلود رایگان مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) مکان کنترل
مبانی نظری مکان کنترل
پیشینه پژوهش مکان کنترل
فصل دو پایان نامه مکان کنترل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) مکان کنترل درونی
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو ) مکان کنترل در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه :

یکی از مفاهیمی که پیوسته ذهن بشر را به خود مشغول داشته و به شکل های مختلفی در سراسر تاریخ بشر عنوان شده است، توانایی فرد در کنترل محیط می باشد. در تراژدی های یونان باستان عقایدی در مورد درماندگی انسان به واسطه قضا و قدر، به چشم می خورد. فلاسفه با مفهوم مکان کنترل، تحت عنوان جبرگرایی در برابر اراده آزاد دست به گریبان بوده اند. جامعه شناسان از آن به عنوان خودمختاری در برابر از خود بیگانگی و روان شناسان از آن به عنوان رفتارگرایی در برابر ذهن گرایی نام برده اند (چاپرا، 2013).

سازه مکان کنترل یکی از مفاهیم اکتسابی در حوزه های مختلف روانشناسی از جمله روان شناسی بالینی، روان شناسی تحولی، روان شناسی شغلی و روان شناسی اجتماعی است. این سازه را اولین بار « راتــر » در سال 1966 در قالب نظریه یادگیری اجتماعی معرفی کرد (آخوندی بناب و همکاران، 1390). مفهوم مکان کنترل رسماً به عنوان یک سازة روانی از دو دهه پیش سرچشمه می گیرد، فردی که درونی نامیده می شود خود را مسئول رفتار خود می داند. از سوی دیگر، فردی که بیرونی خوانده می شود، دیگران و یا شرایط خارج از کنترل را مسئول رفتار خود می داند (چاپرا، 2013).

مفاهیم و اصول در نظریه یادگیری اجتماعی راتر

  نظریه های مختلفی در مورد ماهیت رفتار انسان وجود دارد که هر کدام تاکید متفاوتی بر منشاء رفتارهای انسان دارند. انسان گرایان معتقدند، انسان کاملاً بر رفتار خود کنترل دارد و از طرف دیگر رفتارگرایان معتقد هستند که موقعیت ها و پیامد های محیطی(برای مثال تقویت ها و تنبیه‌های محیطی) هستند که چگونگی رفتار ما را تعیین می کنند. میان این دو عقیده نظریه سومی نیز وجود دارد که تلفیقی از این دو می باشد و در آن، هم به تأثیر عوامل بیرونی و محیطی و هم به انتخاب فردی بر رفتار اهمیت می دهد (چاپرا، 2013).

از نظر راتر یکی از مسائل و مشکلات نظریه های یاد گیری در حوزة شخصیت، تاکید این نظریه‌ها بر نقش فرآیند یادگیری و نادیده گرفتن محتوی شخصیت می باشد. در مقابل نظریه های صفات در شخصیت، بر محتوی شخصیت تاکید می کنند و نقش و فرایند یادگیری شخصیت را نادیده می گیرند. بنابراین راتردر نظریه خود کوشش کرده تا از یک طرف فرایند اکتشاف رفتار و از طرف دیگر، محتوی شخصیت را لحاظ کند (آخوندی بناب و همکاران، 1390).

برای درک بهتر نظریة یادگیری اجتماعی راتر، باید با اصولی که این نظریه بر آنها بنا شده است آشنا شویم. چهار مفهوم اصلی نظریه راتر عبارتند از : پتانسیل رفتار، انتظار ارزش، تقویت و موقعیت روانی.

پتانسیل رفتار : در فرمول بندی راتر، پتانسیل رفتار عبارت است از «پتانسیل وقوع هر رفتار در موقعیت های مختلف، با یک تقویت کننده یا مجموعه ای از تقویت کننده ها»


 - Social learning theory

 - Behavior potential

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مکان کنترل (فصل دو)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۴
poorya Gazlykor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی