فروشگاه فایل فلش جدید

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

کلمات کلیدی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه‌های شادکامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های حرکتی (فصل دوم)

فایل فلش Ccit M3 (رام Ccit M3)مخصوص فلش تولز

فایل فلش Ccit M1 (رام Ccit M1)مخصوص فلش تولز

فایل فلش Ccit A501 (رام Ccit A501)مخصوص فلش تولز

فایل فلش فارسی Genx GX7-2G مخصوص فلش تولز

حل مشکل اکانت گوگل G928C frp

حل مشکل اکانت گوگل J320H frp

حل مشکل اکانت گوگل J200H frp

حل مشکل اکانت گوگل E700F frp

رام رسمی lenovo 830LC

فریمور فارسی YT2_1050L

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تمایلات جنسی

عملکرد جنسی و اختلالات جنسی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کار اسلامی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک تعارض کار- خانواده

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت روان شناختی محیط کار

سابقه تحقیقاتی و اساس نظری پیرامون متغیر استرس شغلی

اساس نظری و سابقه تحقیقات روی متغیر افسردگی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت حل مسئله اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری از طریق شبیه سازی

پاورپوینت انرژی های سالم

پاورپوینت اتوماسیون چیست؟

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (آلبالو)

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (آلو)

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (بادام)

پاورپوینت ابله مرغان

پاورپوینت سرطان پوست

پاورپوینت سیب زمینی

پاورپوینت درباره سنگها

بایگانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام ارزش ها ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام ارزش ها ( فصل دوم پایان نامه ) در 53 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام ارزش ها ( فصل دوم پایان نامه )

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش) نظام ارزش ها
Chapter II Masters thesis (the literature) system of values
فصل دوم  (پیشینه ی پژوهش) نظام ارزش ها
فصل دوم پایان نامه  (پیشینه ی پژوهش) نظام ارزش ها
مبانی نظری نظام ارزش ها
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 52 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام ارزش ها ( فصل دوم پایان نامه ) در 53 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
 

 

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه


منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش


قسمتی از مبانی نظری متغیر:


ارزش وگرایش

برخی پژوهشگران برای این باورند که ارزشها ، همان رابطه میان انسان وموضوعهایی است که معتقد است دارای ارزش هستند ؛ این طرز فکر نتیجة تلاشهایی است که جان دیویی، لی و دیگران انجام داده اند، آنان تأکید میکنند که اساس متافیزیکی ارزش ها به اعتبار اینکه دارای ارزشی ذاتی بوده، روابطی بین انسان و موضوع­هایی که معتقد است، می­باشند و دارای ارزش بوده وتحول یافته اند؛ این روابط متضمن نوعی رأی دربارة چیزی، کسی یا معنایی است، همچنان که متضمن احساس و گرایش به سوی آن و ترجیح دادن آن هم می باشد.

چنین تصوری از ارزش ها به وضوح بیانگر میزان پیچیدگی در طبیعت آن است و آشکار می سازد که آنها جزئی از نظم بخشی مسلط بر رفتار ما و منعکس کننده نیازها، گرایش ها و هدف های ما می باشد. علاوه بر این که به صورت های مختلف و با مراتب متفاوت منعکس کننده نظامی اجتماعی است که در آن زندگی می کنیم و میراثی فرهنگی که در سایة آن پرورش می یابیم.

بنابراین مفهوم ارزش فراگیرتر از مفهوم گرایش است، و به همین دلیل برخی از دست اندرکاران این وادی، با مفهوم ارزش از دیدگاه گرایش برخورد می­کنند. دکتر سیف موضوع ارزش ها را در چهارچوب بررسی گرایشها، با تکیه بر تشابه بین این دو موضوع بررسی می کند و می گوید: پژوهش های گرایش­ها در حوزة روان شناسی آغاز می گردد و پژوهش­های ارزش ها در حوزة فلسفه. وی معتقد است ارزش ها، مضمون گرایش­ها را ارائه می­دهد. پس گرایش، نمایانگر شکلی است که به ویژگی تجریدی نزدیکتر است، به طوری که ارزش ها مضمون و محتوای این شکل را تعیین می کنند (محمدی و همکاران، 1391).

ارزش ها از موضوع هایی است که در حوزة توجه تعدادی از تخصص ها، مانند : فلسفه، دین، تربیت، اقتصاد، جامعه شناسی و روان شناسی واقع می شود. علی رغم اهمیت موضوع ارزشها، به عنوان یکی از موضوع های اساسی و مهم در حوزة روان شناسی اجتماعی، توجه به پژوهش آن به طور کلی و تغییر و تحول آن در طی دوران عمر به طور خاص، دیر صورت گرفته است. شاید این امر به علتهایی چون اعتقاد بسیاری از پژوهشگران و محققان ، روانشناس، به خارج بودن آن از حوزة پژوهش های میدانی و مشکل اندازه گیری و تعیین ابعاد و رابطه با دیگر متغیرها بر می گردد. دهة سوم  و چهارم قرن کنونی، آغاز توجه به پژوهش روان شناختی ارزشهای انسانی، از نظر پایبندی به روش علمی به شمار می­آید، هم در اموری که به تعیین مفهوم در عمل و یا امکان اندازه گیری آن از خلال ابزار و روش هایی که شرایط اندازه گیری خوب بدان ها فراهم می آید، بستگی دارد.

2-4-1. مفاهیم اساسی متغیر نظام ارزش ها

مفاهیم از امور بنیادین در علم قلمداد می گردد، بنابراین باید در به کارگیری این مفاهیم ، دقت به خرج دهیم.باید این مفاهیم روشن و بدون ابهام باشد، تا در به کارگیری آنها تناقض رخ ننماید.

2-4-1-1. مفهوم تحول

گروهی از محققان، دو مفهوم رشد و تحول را مترادف به حساب می آورند و معتقند که یکی می تواند جای دیگری را بگیرد. اما اینها درحقیقت، متفاوت بوده و به یک معنا نیستند، علی رغم این که از یکدیگر جدا نمی شوند و یکی بدون دیگری ایجاد نمی شود، از نظر لغوی، کلمة «نما» الشیء ، یعنی : «زاد» و «کثر» (فراوان گشت) اما کلمة «ارتقی» به معنای «ارتفع و صعد» (صعود کرد) می باشد و «ترقی» یعنی «ارتقی و تسامی» (بالا رفت). پس «نمو» یعنی افزودنی، که در مقدار یا حجم یک کارکرد یکسان است، مثل رشد در توانایی حساب.  این معنای نمو، بر این مبناست که افزایش در حجم یا بناء می باشد و از مفهوم تحول که به سلسله ای از تغییرات کیفی تدریجی و مرتب و با ارتباط منطقی گفته می شود، متمایز است. منظور از تدریجی یعنی این که تغییرات به سوی هدف مشخصی در جریان است و بدون بازگشت به عقب، به پیش می رود. مرتب، اشاره به وجود رابطة میان هر مرحله با مرحله های قبل و بعدش دارد (میلاردو. 1997).  نمو، به معنی حوزة محدودی از پدیده ها و به تغییرات کمی اشاره دارد، اما تحول، فراگیرتر و متضمن تغییرات کیفی تدریجی، رد جنبه های جسمانی و عقلانی است.

این نکته ها، با تعریفی از تحول به شرح زیر هماهنگ است:

تغییرات تدریجی در طول عمر، از تولد تا مرگ.

این پیاپی بودن، به تغییرات منظم و هماهنگ منجر می شود.

به پیشرفت بیشتر، تمایز و پیچیدگی و یاترکیب در نظام، منتهی می شود.

نتیجه نهایی این تغییرات، در ساختمان یا کارکرد یا سازمان دهی کلی است.

ولمان (1983)، تحول را افزایش در پیچیدگی و نظم بخشی اعمال و سازندگی، از تولد تا مرگ تعریف نموده است که نتیجة بالیدگی و یادگیری است. سالکیندهم در تعریفش به یک سلسله از تغییرات تدریجی، که در سبک و روش خاصی رخ می دهد، اشاره دارد و به مثابه نتیجه رابطة متقابل بین عوامل بیولوژیکی و محیطی است. به طور کلی، مکانیسم تحول، ویژگی های عامی دارد که بیشتر پژوهشگران در حوزة روان شناسی تحول در آن با هم اتفاق نظر دارند. این ویژگی ها عبارت است از (فورگاس 1995)

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام ارزش ها ( فصل دوم پایان نامه )

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۵
poorya Gazlykor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی