فروشگاه فایل فلش جدید

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

کلمات کلیدی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه‌های شادکامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های حرکتی (فصل دوم)

فایل فلش Ccit M3 (رام Ccit M3)مخصوص فلش تولز

فایل فلش Ccit M1 (رام Ccit M1)مخصوص فلش تولز

فایل فلش Ccit A501 (رام Ccit A501)مخصوص فلش تولز

فایل فلش فارسی Genx GX7-2G مخصوص فلش تولز

حل مشکل اکانت گوگل G928C frp

حل مشکل اکانت گوگل J320H frp

حل مشکل اکانت گوگل J200H frp

حل مشکل اکانت گوگل E700F frp

رام رسمی lenovo 830LC

فریمور فارسی YT2_1050L

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تمایلات جنسی

عملکرد جنسی و اختلالات جنسی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کار اسلامی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک تعارض کار- خانواده

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت روان شناختی محیط کار

سابقه تحقیقاتی و اساس نظری پیرامون متغیر استرس شغلی

اساس نظری و سابقه تحقیقات روی متغیر افسردگی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت حل مسئله اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری از طریق شبیه سازی

پاورپوینت انرژی های سالم

پاورپوینت اتوماسیون چیست؟

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (آلبالو)

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (آلو)

پاورپوینت میوه های مناطق معتدله (بادام)

پاورپوینت ابله مرغان

پاورپوینت سرطان پوست

پاورپوینت سیب زمینی

پاورپوینت درباره سنگها

بایگانی

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه ارزیابی عملکرد

يكشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۰۶ ق.ظ

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه ارزیابی عملکرد

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه ارزیابی عملکرد

دانلود فصل دوم مبانی نظری و پیشینه ارزیابی عملکرد

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه ارزیابی عملکرد
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 100 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه ارزیابی عملکرد

در 55صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

ارزیابی عملکرد 

مقدمه 

سازمان ها باید از طریق کارکنان به اهداف گروهی برسند، لذا نحوه ی انجام کار کارکنان در تحقق اهداف موثر می باشد. در نتیجه، بازبینی و شناسایی نحوه‌ی انجام کار نیروی انسانی و توسعه ی برنامه های لازم برای بهبود عملکرد، یک قسمت مهم از فعالیت های مدیریت سازمان است. این مهم از طریق فرآیند ارزیابی عملکرد نیروی انسانی صورت می گیرد.(زارعی متین، 1379، ص 151) ارزیابی عملکرد، یکی از رویکردهای مهم مدیران برای دستیابی به موفقیت است تغییرات سریع محیطی، تشدید فضای رقابتی، افزایش روز افزون انتظارات جامعه و... نیاز به مدیریت ارزیابی عملکرد را اجتناب ناپذیر کرده است.( ید اللهی فارسی، 1384ف ص13)

 

2-2-  عملکرد

از عملکرد تعاریف مختلفی ارائه شده است، َآنچه در تمامی این تعاریف مشترک است، نحوه ی انجام وظایف و مسئولیت های محوله می باشد. در بعضی تعاریف عملکرد نیروی انسانی را بهره وری اطلاق کرده انداما باید توجه داشت عملکرد در ورای مفهوم خروجی یا ساده قرار دارد و عبارت است از مجموع رفتارهای در ارتباط با شغل که افراد از خود نشانی می دهند.(گریقین،1380، ص132)

توافق کلی وجود دارد که مفهوم عملکرد، به طریقی با فرآیند استراتژی سازمانی در ارتباط می باشد، اما در مورد معنی دقیق آن، آشفتگی و سردرگمی وجود دارد. دیکشنری آکسفورد، عملکرد را به دو روش تعریف می کند؛

1-   فرآیند یا طریقه عمل کردن

2- یک اقدام یا موفقیت قابل توجه و مهم

 دنیای کلمات، این مفاهیم عملکرد، احتمالاً هم به معنی روشی که کسب و کار اداره می شود و هم به معنی یک پیامد موفقیت آمیز، درک می شود. مدیران باید هر دو تفسیر را در نظر بگیرند، زیرا هم فرآیند ها و هم نتایج، موفقیت سازمان را تحت تأثیر قرار می دهند.(lngram , 1996 , p5)

بر اساس نظر Walker و Stottt، می توان عملکرد را به وسیله سه فاکتور زیر، مشخص نمود:

1-   توانایی

2-    محیط کاری

3-   انگیزش

این ارتباط در نمودار2-1 نشان داده شده است.(Bamber el al , 2001 , P124)

 

 

(محیط *انگیزش* توانایی)= تابع عملکرد

(Ability*motivation*Work environment)Performance = f

نمودار2-1: ابعاد عملکرد بر اساس نظر Walker و Stott

(Bamber el al , 2001 , P124)

 

 

بر اساس نظر صاحب نظران دیگر، می توان متغیرهای دیگری را به این معادله وارد کرد. طبق نظر هرسی و بلانچارد می توان عملکرد را تابعی از عوامل، توانایی و آمادگی، وضوح با درک نقش، حمایت سازمانی، انگیزش با تمایل، بازخورد عملکرد، اعتبار، سازگاری محیطی دانست، که در نمودار2-2 نشان داده شده است. (رضائیان، 1386، ص 419):

 

 

( سازگاری محیطی * اعتبار* بازخورد* انگیزش* حمایت* شناخت* توانایی) = تابع عملکرد

(A*W*U*S*E*F*V)Performance = f

 

نودار 2-2: ابعاد عملکرد از نظر هرسی و بلا نچارد

(رضائیان، 1386، ص 419)

 

هرسی[1] و گلداسمیت، مدل ACHIEVE را به منظور مدیریت عملکرد و اثر بخش طرح ریزی کردند و هفت متغیر عملکرد رابه شرح ذیل در نظر گرفتند:

 

 

1-    توانایی[2]

اصطلاح توانایی به دانش و مهارت های پیروان گفته می شود( البته توانایی در به انجام رساندن توفیق آمیز یک تککلیف). لازم است به یاد داشته باشیم که شایستگی افراد عمومیت ندارد. از اجرای کلیدی اینها هستند؛ دانش مربوط به تکلیف (کارآموزی رسمی و غیررسمی که کامل کردن تکلیف را تسهیل می بخشد)، تجربه ی مربوط به تکلیف (تجربه ی کاری قبلی که به تکمیل توفیق آمیز تکلیف کمک می کند) و قابلیت های مربوط به تکلیف(توانایی بالقوه و یا صفات ممیزه ای که اتمام توفیق آمیز کار را تقویت می کند). در تحلیل عملکرد باید پرسیده شود: آیا این شخص دانش و مهارت های لازم را برای تکمیل کردن توفیق آمیز این تکلیف دارد، یا خیر 9(بلانچارد و هرسی، 1378، صص425-424)

 

2-   انگیزه[3]

این یک واقعیت است که برخی از افراد نسبت به دیگران تلاش بیشتری می کنند. نتیجه این می شود که در سازمان، این گونه افراد نسبت به همکاران هوشمند و با ذکاوت خود عملکرد بهتری ارائه نمایند. بدین دلیل عملکرد فرد در سازمان تنها به توانایی وی بستگی ندارد، بلکه انگیزش هم در این فرآیند نقشی مهم ایفا می کند. در موقع انگیزش تمایل به انجام کار است و درگرو توانایی فرد، تا بدان وسیله نوعی نیاز تأمین گردد.(رابینز، 1386، ص72)

3-   محیط[4] (تناسب محیطی)

عملکرد صرفاً به کنش خصایصی که در فرد است مربوط نیست، بلکه به سازمان و محیط نیز مربوط می شود. حتی با وجود داشتن حداکثر انگیزش و همه ی مهارت های لازم، ممکن است افراد اثر بخش نباشند. مگر آنکه حمایت و هدایت سازمانی مورد نیاز خود را دریافت دارند و کارشان با نیازهای سازمان و محیط آنها سازش داشته باشد.( بلانچارد و هرسی، 1378، ص 423)

عناصر کلیبدی عوامل محیطی عبارتند از: رقابت، تغییر شرایط بازار، آئین نامه های دولتی و... دقت به این مسأله بسیار مهم است، که اگر مشکل محیطی از قدرت اختیار پیروان خارج باشد دیگر نباید در مورد عملکرد به آنان پاداش داد و با تنبیهشان کرد.(حقیقی، 1380، ص 187)

 

4- اعتبار[5]

مدیران باید بتوانند تصمیماتی را که بر شغل و کار مردم تأثیر می گذارند با دلیل و مدرک و توجیه لازم همراه کنند. در تحلیل عملکرد، مدیران باید به طور مستمر در مورد اعتبار فعالیت های پرسنل نظیر تحلیل شغل، تقاضای استخدام، ارزیابی، کارآموزشی، ترفیع و اخراج، بررسی لازم را به عمل آورند.(بلانچارد و هرسی، 1378، ص 424)

5- ارزیابی[6]

ارزیابی به بازخورد روزانه عملکرد و مرورهای گاه به گاه گفته می شود. روند بازخورد مناسب به پیرو اجازه می دهد که پیوسته از چند وچون انجام کار مطلع باشد. زیرا دلیل بسیاری از مشکلات عملکرد، نبودن آموزش لازم و بازخورد عملکرد است.(حقیقی، 1380، ص 187)

6- وضوح[7]

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۸
poorya Gazlykor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی